La începutul lunii iulie, GfK România şi CIVIS Moldova, lansează primul studiu de piaţă dedicat sistemului financiar pe piaţa din Moldova (FMDS).
După efectuarea acestui studiu, piaţa bancară moldovenească va avea acces la date oficiale despre gradul de folosire a băncilor de către populaţiei – atât pe regiuni ale ţării, cât şi pe vârste, educaţie sau nivel al veniturilor – dar şi despre cele mai de încredere bănci sau cele mai frecvent utilizate produse bancare.
FMDS este un studiu care se desfăşoară în Moldova în două valuri anuale, în iunie şi în noiembrie. Studiul măsoară obiceiurile bancare ale locuitorilor cu vârsta între 18 şi 70 de ani, eşantionul celor chestionaţi fiind de 900 de persoane pe fiecare val, reprezentativ la nivel naţional.
„Studiul FMDS a devenit deja un punct de referinţă pentru băncile din România, reprezentând un instrument esenţial în analizele de performanţă a produselor bancare şi de potenţial al pieţei. În ultimii ani, 14 clienţi importanţi l-au achiziţionat: bănci, consultanţi şi investori. Sperăm ca şi jucătorii din Moldova să găsească acest produs la fel de util”, declară Julien Zidaru, director cercetare cantitativă GfK România.
Studiul se derulează în Austria de peste 50 de ani, iar în alte 12 ţări ale Europei Centrale şi de Est de mai bine de 15 ani. Începând din 2001, el este implementat cu mult succces şi în România.
În Moldova, primele date ale acestui studiu vor fi gata pentru a fi livrate pe 2 iulie 2012